Bio, grillning och Record Store Day

I torsdags tog Ryan med mig  på bio och vi såg 2001: A Space Oddyssey från år 1968. Kul att man kan gå och se gamla filmer, men just den filmen vet jag inte riktigt vad jag tyckte om. Lite märklig, men inte dålig. Det var roligt i alla fall, och biografen var väldigt mysig.

Det känns som att sommaren är på väg nu, äntligen! Igår bestämde vi oss i alla fall att det var sommar, och åkte hem till Luke för att grilla. Det blev faktiskt väldigt kallt i slutet av kvällen trots att vi bestämt oss för att det var sommar, men det löste vi genom att linda in oss i filtar och tjocktröjor. Vi grillade spett med kyckling, champinjoner, paprika och halloumi som vi sen slog in i en wrap med guacamole. Behöver jag berätta att det var gudomligt gott? Åt tills jag fick lov att vagga hem.

Idag är det internationella ”Record Store Day” som visst innebär att olika skivaffärer har event. Jag trodde nästan att det var Ryan som försökte lura med mig i skivaffärer genom att hitta på en helt ny dag, men när vi kom till skivaffären så var det en kö in och inne var det faktiskt något typ av event. Band spelade, det såldes skivor och saker som endast gick att köpa idag och det fanns till och med en liten bar i affären. Nu är väl kanske inte skivaffärer min grej, men roligare än såhär kommer jag nog inte ha en skivaffär!

20140419-195657.jpg

20140419-195751.jpg
Grillning!

20140419-195938.jpg
Record store day på Rough Trade East i Shoreditch

20140419-200056.jpg
Målar i skivaffären (screenshot av Lukes snap)

20140419-200314.jpg
Mitt konstverk!

20140419-201018.jpg
Luke, Martin och Ryan (som blundar på 99% av bilderna jag tar). 🙂

Lämna en kommentar