Winter wonderland

Idag har jag varit ledig. Det känns som första dagen jag varit ledig i London på flera veckor. Jag sov länge, dock blev jag väckt vid kl 8 imorse av jobbet som undrade om jag kunde komma och jobba. Nix sa jag och sov vidare.

Efter att ha legat i sängen halva dagen och tittat ikapp på serier åkte jag ner till centrum, gick i lite butiker och sen till Hyde Park där det är winter wonderland. Jag har inte hunnit gått dit förrän idag, men det var som en magisk liten julvärld mitt i stadsbullret. Massor av karuseller, mat och dricka. Jag åt en grillad lax-baguette med dillgräddfil, supergott men inte så juligt kanske.

Jag fortsatte till Piccadilly circus och upp till Oxford street igen när det plötsligt började blixtra och åska, ovädret var över staden och blixtrarna lyste upp hela himlen. Plötsligt började det snöa, mysigt tänkte jag innan jag insåg att det var början på ett våldsamt hageloväder. Jag, och alla andra på Oxford street, sökte skydd i tunnelbanan och åkte hem igen.

20131219-230015.jpg
Winter wonderland i Hyde park.

20131219-230102.jpg

20131219-230113.jpg

20131219-230123.jpg

20131219-230231.jpg
På Piccadilly circus har man gjort om statyn till en snöglob som det snöar i, kul idé!

Lämna en kommentar