Uppdatering

Hej, det var längesen! Mycket har hänt sen sist, och här ska ni få en update.
I början av november kom min vän Linn hit och hälsade på. Självklart gav jag henne den obligatoriska Londonrundan förbi turistattraktionerna, vi gick till Heaven, shoppade och tittade på när julbelysningen tändes på Regent Street. Vi såg halva Spice Girls, passanger, sugababes och sist men inte minst – Ty Burell som spelar Phil i Modern Family! Eftersom Modern Family är en av mina absoluta favoritserier så blev jag extremt starstruck. Det var väldigt roligt att ha Linn här, det var ett par år sen vi sågs innan dess.

20131216-204825.jpg
Linn och jag.

Kajsa flyttade hem till Sverige i slutet av november och jag därför har jag också flyttat till ett nytt eget rum. Det är tråkigt att hon har flyttat hem och jag saknar henne såklart, men mitt äventyr i London slutar inte för det. Innan hon flyttade hem åkte jag, Kajsa, Ryan och Luke till Oxford för att utforska staden. En ganska liten och väldigt mysig stad. Vi strosade omkring på fina gator, drack öl på mysiga pubar och klättrade upp på en kulle för att se utsikten över staden. I samma veva fick jag en pojkvän som ni redan fått se några bilder på.

20131216-205115.jpg
Luke, Kajsa, jag och Ryan i Oxford.

Förra helgen spenderade jag i Glasgow. Jag blev skickad dit av mitt jobb för att utbilda och hjälpa personal som vi har där uppe, och främst det svenska teamet. Jag är väldigt glad över att ha fått det uppdraget och förtroendet, och det var väldigt kul att få åka och jobba i Glasgow. Jag åkte tåg dit som tog 4.5 timmar, på vägen dit hade jag oturen att sitta längst bak i vagnen utan något fönster. Där rök min plan om att få se mycket av England på vägen. När jag klev ut tåget var det så kallt och ruggigt att jag var övertygad om att det var ett straff att bli skickad dit, men när jag kom till mitt fina hotellrum och middag och frukost ingick så kände jag mig bättre. Roligt!

20131216-205505.jpg
En gata i Glasgow.

Lämna en kommentar