Sverigetripp

Hej allihopa!

Kajsa skrev till mig att jag måste blogga oftare, så här kommer ett blogginlägg tillägnat Kajsa!

I mars åkte jag och Ryan till Sverige i en vecka. Det var superroligt att visa honom runt Sverige, och låta honom träffa min familj. Efter ett år i England så inser jag vilket fantastiskt land Sverige är och hur stolt jag är över att vara svensk. Jag ville att Ryan skulle få se så mycket som möjligt av Sverige och svenskheten eftersom jag identifierar mig såpass mycket med att vara just svensk.

I vilket fall, en vecka hade vi på oss att upptäcka Sverige och träffa familjen. Vi började med att åka tåg upp till pappa i Mora där vi spenderade 2 dagar. I Mora hälsade vi på min kusin Jenny med familj, spelade massor med Mario Kart, åt älgpizza och kebabpizza (svenska pizzor är bäst), blodpudding och åt svenskt godis och snacks. På fredagskvällen kom min farmor och farbror med fru över på middag och en del vin. Trevligt!

Vi spenderade några dagar i Sala där vi mest hängde hemma hos mig och hängde med mamma och hundarna. Och åt för mycket osthjärtan och semlor. Vi hann träffa Ellinor med bebis för en fika på Johanssons. Att träffa kompisar för fika hemma i Sala känns ovant, nästan konstigt. Som att så mycket har hänt sen sist, men att det plötsligt är bortglömt.

Sista stoppet blev Stockholm där vi spenderade ett par nätter för oss själva. Vi bodde på ett båthotell som heter Mälardrottningen och som låg bra till, det var väldigt mysigt. Vi turistade omkring i Stockholm, promenerade i Gamla Stan, träffade pappas fästmö Katharina för middag och gick på fotografiska. Ryan var lite överraskad över hur vackert Stockholm är, men vem är inte det?

20140416-145043.jpg
Svengelskt välkomnande!

 

20140416-144123.jpg
Pizzadags!

20140416-144255.jpg

20140416-144325.jpg
Snöstorm!

Lämna en kommentar